lugnistormen

Ny dag, med lite mer solsken

Kategori: Allmänt

Hej igen!
Idag känns det mycket bättre....var en del som skulle ut.
Ibland måste man bara få vara ledsen, och tala om det också - precis som Lena säger! Men vi ska inte sitta och älta när vi träffas utan göra roliga saker istället, Lena! Eller hur?? 
Men det var skönt att sätta ord på vad det var jag kände och få böla lite i min ensamhet.

Jag vet att det är så att man själv har makten över sitt liv. Nu är det bara att ta nya tag och, precis som Barbro skrev i sin kommentar, det är jag själv som bestämmer över hur jag ska må!
Barbro, jag visste att du skulle växa upp och bli en klok människa, du var det redan när vi var små ju !!

Det var dock med viss ironi jag skrev att jag tycker synd om mig själv, för det gör jag egentligen inte. Men nu är det slutsnyftat, åtminstone för den här gången ;o)

Har varit på mitt nya jobb idag, femte passet, och det kändes mycket bättre idag. Fick "gå bredvid" en trevlig man som visste hur man tar hand om en nybörjare! Tack för det Roger!! Han visade mig och berättade hur de gör en massa praktiska saker. Det fungerar ju olika på alla gruppbostäder. Men nu känner jag mig mer hemma där!

Solen skiner :o) bara det gör ju att jag känner mig mycket gladare. Ser fram emot att snön smälter bort och det blir dags att ta fram solstolen. Tänk att bara sitta i en härlig baden-baden och mysa!! Mmmmm, det är mumma för själen det.

Nästa vecka ska jag börja gå på mitt ordinarie schema. Det ska bli skönt att kunna planera i mina gympapass och baddagar. De behövs för att rensa hjärnan och hjärtat litegrann!

Tack för att Ni finns!!


Nu ska jag fixa mat, rasta Ozzy och sen åka på Kvinnojourens årsmöte.

Kommentarer

  • Barbro säger:

    Så skönt att höra att det känns bättre! Ibland kan man bara behöva få känna sig ynklig och eländig...Men man får akta sig så att man inte fastnar där! Jag har en ingift släkting som gjort det och henne orkar man bara inte med...Snacka om energitjuv!

    Och lite sol i ansiktet kan ju göra all skillnad i världen!

    2009-03-30 | 22:58:07

Kommentera inlägget här: