lugnistormen

Gamla foton

Kategori: Allmänt

Ååååhhhh, äntligen kom jag till skott och köpte mig en skrivare :o) Är så glad, svart och fin är den, och man kan kopiera och scanna.
Nu har jag börjat att scanna in lite gamla foton. När mamma dog fick jag med mig nåt album med lite foton. Det är många som jag inte har en aning om vilka det är :o( Kan ingen ordna en riktigt släktträff snart?? Med alla, då menar jag alla, igenhittade ättlingar av herr Snus-Oskar! 
Jag antar att det är ett hästgöra som ingen har tid med.....men kul skulle det vara, eller hur? Vi skulle kunna identifiera många personer på foton då.

Här kommer några foton av de jag börjat scanna in. Vill ni ha nåt så skrik till så mailar jag över:o)


Mamma gungar i maj 1976


Gammalt skräpigt foto :o( Det står skrivet "Jag 2 år, Leffner(nånting) Västerås" på baksidan. Tror det är mamma som skrivit det så jag antar att det är hon på fotot då.


Mamma och mormor. Så fina så :o)


Mamma, igen. Visst syns det att Gun är hennes dotter?


Några av oss syskon; Pippi, Monika, Micke och jag.



Vet inte vilka det är.....men ser det inte ut som mamma som sitter bakom??
SVAR: Damen bak på kälken är mamma, framför sitter ???? (Pippi sa vad hon hette, men jag har glömt det...Sotarns syster)


Är det här jag eller Katarina? Jag tror det är lilla jag iallafall....
SVAR: Det är Katarina. Söt som få;o)

Japp, det var några härliga foton det. Nu ska jag scanna in fler, dricka kaffe och snart åka på jobb. Det är jobb hela helgen, pust o stön....
Ska fösöka lägga hit några fler foton, innan jag drar till jobbet, på folk jag inte vet vilka det är....Ni kanske kan hjälpa mig??

Ha det gott!

Kommentarer

  • carroe säger:

    Mamma har kollat på korten. Det längst ner är på henne säger hon :D

    2009-03-13 | 21:11:19
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/
  • Åsa säger:

    men gud va kul att se alla gamla kort på er...åh, min mamma,mormor... va kul....så söta ni är...Wilma är så lik dig och moster Katarina och Caroline över ögonen...dom dära snea du vet ;-)



    Love...

    2009-03-13 | 22:52:44

Kommentera inlägget här: