lugnistormen

Tisdagen med föreläsning och fläskfilé

Kategori: Allmänt

I tisdags var jag på en intressant föreläsning som handlade om Hedersrelaterat våld.
Det var Sara Mohammad och Kickis Åhre Älgamo som föreläste.


Sara har själv varit utsatt  och berättade väldigt gripande om sina upplevelser. Hon är ordförande i föreningen Glöm aldrig Pela och Fadime


Kickis är polis och håller just nu på med en utredning/kartläggning över Hedersrealterat våld och förtryck i Stockholm. Hon har även bland annat skrivit en handbok i ämnet. Det finns jättemycket att läsa om Kickis på nätet så Googla på hennes namn och läs!!

Ja, det var intressant och gripande. Jag blir fan förbannad när jag hör vad människor  (oftast flickor) blir utsatta för (det slutar ofta med mord!) AV SIN SLÄKT. Sjukt är det och jag blir förbannad och ledsen!

När jag lyssnat klart och retat upp mig lite gick jag över till badhuset och bubblade, bastade och mös med Lena!! Skönt och avslappnande var det :o) Me like! Var ganska mör och go när jag åkte hem.
Hämtade upp Chrille efter hans första arbetsdag och åkte sen hem och fixade gomiddag!

Ja, det var faktiskt en väldigt positiv och bra dag och jag skulle ju skriva om det positiva som hänt....för att försöka komma på lite bättre tankar.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: