lugnistormen

Senaste tiden

Kategori: Allmänt

Åh hej å hå

Nu är det drygt en vecka sen vi kom hem från vår sköna semester på Kreta. Jag mitt nöt började ju att jobba bara nån timme efter att vi anlänt till Östersunds centralstation på onsdagen förra veckan. Jag jobbade till 21 på kvällen och det var jobbigt ska jag säga! Dagen efter gick jag på ett pass 15-10 med övernattning......inte så himla bra planerat, men ville spara på semesterdagarna. Nu när det är gjort är jag glad, men då, när det gjordes, trodde jag att jag totalt tappat förståndet.

Fredagen gick såklart i studentens tecken. Johan Ekdahl, min kamrat Ankis son, slutade gymnasiet och vi var ditbjudna på skiva. det var jättetrevligt och gott! Ungdomarna lämnade såklart skivan tidigt men vi vuxna partade på till framåt natten :o)

Lördagen gick den med.....i sakta mak. Trött var jag, men det stod två ouppackade resväskor mitt på köksgolvet som bara väntade på att tas om hand. Sagt och gjort......packa upp och tvätta hela långa dagen!

På söndagen tog jag o Anki en promenad bort till Odenskog för att hälsa på Monika, sen gick vi hem med. Det duggregnade hela tiden men var ändå jätteskönt, tog väl ca 45 minuter enkel väg.
Sen städade jag upp och handlade. Inte speciellt upphetsande va?

Ni skulle ha sett Ozzy när vi träffades första gången efter jag kommit hem. Snacka om att vara tokig. Han skuttade och grävde in nosen i mig som om han vill in i kroppen på mig. Det räckte liksom inte med att vara bredvid :o) Sötnosen, jag hade längtat så mycket efter honom!

Ja, sen har dagarna gått. Nu är jag inne i de där hjulspåren igen och allt bara går o går o går i ett. Jag har bara 2 veckor kvar till semester, och det känns jätteskönt!! I morgon är det avslutning för Fredde, sen får han ett välförtjänt sommarlov!
Chrille jobbar på han, vilket är bra. Hoppas att han hittar nåt resesällskap, han vill till New York eller San Fransisco. Kul!! Undrar om han vill åka med mamma...????

Nä, nu kanske jag ska försöka att hitta duscken och sen åka en sväng till Lena i Brunflo. Funderar också på att åka och köpa mig en spikmatta, de ska ju vara SÅÅÅÅÅÅÅ bra! och jag vill ha sånt som är bra ;o) Provade en variant av en spikmatta för några veckor sen, det var skönt på ett ont sätt.....  Tog en bild på mig men jag ser gravid ut så jag lägger ut på Fredde och Tobias istället.



På bilden med Tobias ser man piggarna i mattan.... Huuu vad de gjorde ont. Jag ska köpa en sån där annan med små runda ringar av småpiggar, ni vet.

Tjingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: