lugnistormen

Midsommar

Kategori: Allmänt

Ja, då var midsommarhelgen över.
Det är lite ångestladdat med dessa svenska högtider för mig....jag vet egentligen inte varför men kan ju ha en del att göra med min barndom.
Sen är det även så att har jag inga vänner som vill ha med mig på nån festlighet, ja då sitter jag här! Det är som lite konstigt att inte ha nån "familj" att hänga upp högtider, semestrar och helger på. Har man sin lilla familj så har man ju alltid någon att göra saker med, allt ifrån att semestra till att slappa i soffan. Själv kan jag bitvis känna mig ganska ensam nu..... Jag har ju självklart mina barn, men den ena är så gammal att han väljer att vara med sina kompisar och den yngre ska ju vara med pappa ibland också.
Nu är det definitivt inte synd om mig, jag har vänner som är bäst!! Och jag har haft en jättebra midsommar!! :o)

Midsommaraftonen började med picnic i Lillsjön, gott och trevligt! Det var jag, Micke, Lena, Hans, Tomas, Åsa och hennes dotter Maria. Åsså Ozzy förstås:o) Vi satt mös vid elden, och inget regn kom det heller.

Här har vi dukat upp alla godsaker!



Det finns många frågor om djur..... fråga Hans ;o) Roligt var det iallafall!

Sen blev det till att åka hem en sväng. Jag lade mig på spikmattan och sov en halvtimme, tog en dusch och drog iväg. Vi hade fått Låna Lenas föräldrars hus med inglasad veranda och inhägnad gräsmatta. Det var bara att släppa lös både gubbar och hundar, så fick de riktigt leka av sig utan att kunna försvinna från tomten.
På kvällen utökades samlingen med Monika och hennes två barn samt Lenas ongar Daniel, Tobias och Elina.

Grillning skulle det bli....... Hans o Lena hade köpt en ny grill.

Det monterades...och monterades....och monterades....

och monterades....och monterades....och pysslades....


...och till slut så blev den klar och montörerna kunde nöjt avnjuta sitt arbeta!


Sen grillades det! Som tur var på två grillar, den lilla svalde inte all vår mat inte;o)

Vi smaskade och åt, och det spelades kubb, berättades dåliga historier och ställdes diverse frågor om djur och det dracks en och annan nubbe med. Trevligt som tusan!!




Vissa  ville vara med på bild mer än andra.....

Här har vi vinnaren av kvällen tävling "Snyggast på midsommarfesten"

...eller kanske inte ;o)

Ozzy gick heller inte lottlös. Lenas föräldrar har en hund, Melissa, som är 14 år OCH LÖPER!! Är inte det helt fantastiskt! Att hon dessutom är lekfull som en valp, gjorde det ju bara ännu roligare för lille Ozzy. Han hade iallafall fullt upp med att lukta och snusa och jaga.....och bli jagad med för den delen,



På nattkröken kom även "värdparet" hem, de hade varti på fest i grannkvarteret.

Tack för att ni lånade ut hus och trädgård, Anki o Hasse!!

Väl på väg hem fick vi inte åka med i taxin....det var inte beställt att en hund skulle med. Alltså bar att traska..... tur att Micke var med och var snäll och följde med mig, annars hade jag nog inte vågat gå... Det tog ungefär 40 minuter.


Hemma somnade jag gott som en liten gris, men det får ni ingen bild på. Har ju visat en gång hur jag ser ut när jag sover...så jag behöver ju inte skrämmas mer!

Så, då var den midsommaren över......nu väntar jag bara på sommaren :o)

Ha det gott allihopa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: