lugnistormen

Kreta -09

Kategori: Allmänt

Kalimera!!

Som sagt, vi har haft det jättemysigt, jag och gossarna! Tänk att helt och hållet få rå om dem en hel vecka!!
Vi har solat och badat och slappat och ätit och bara haft det skönt.


Bodde strax utanför Chania på ett litet hotell som heter Theo's village. Supergullig personal, hjälpsamma och rara. Det gick dock en man omkring där varje dag, varje gång jag var där, hela tiden. Fick en känsla av att han tillhörde personalen, men han gjorde ingenting..... förutom att sitta vid en dator i receptionen eller bara gå omkring. Sista dagen fick jag dock veta att det var Mr Theo himself! Så chef verkar tydligen vara ett bra jobb ;o)



Det var ganska lite turister, vilket definitivt märktes vid poolen och även vid stranden. Beror det på lågkonjunkturen eller att det tidigt på säsongen? Ja, inte vet jag, men ganska skönt var det!!




Söndag var ju morsdag, då bjöd Christian på middagen och Fredrik stod för underhållningen. Snacka om att vi skrattade åt honom :o) Haha, galenpanna! Mycket gott och trevligt var det.


Tidiga kvällar har det blivit för mig, jag har somnat som senast 22.00 tror jag. Det har varit så himla skönt att sova och vila! Här har jag visst somnat ifrån boken med glasögon på och allt.....


När jag har bappat in (ett Ekdahlskt uttryck för att somna) har Christian och Fredrik kollat på film eller spelat kort eller nåt sånt. De har också lagt sig förhållandevis ganska tidigt vilket varit bra med tanke på att vi klivit upp i ottan varje dag.


En dag när vi vaknade, tror det var lördagen, var det molningt så vi tog bussen in till Chania stad och strosade omkring litegrann. Mysigt nere vid hamnen men väldigt turistiskt med alla små shoppar och försäljare.



Självklar kom vi inte undan dansarna..... de finns på många restauranger.

Jag ville ha bilder på dem, men ingen av oss orkade resa oss upp så det blev två heltaskiga foton.

Det var ett litet smakprov på vår semestertripp! Nu måste jag iväg, ska jobba i natt, börjar klockan 15.00. Det kommer lite mer bilder en annan dag!

Tjingeling eller Andio som vi säger på Kreta !

Kommentarer

  • Lena säger:

    Tjolahopp..Hoppas att ni har haft det underbart i utlandet... Hoppas vi kan drinka koffein nån dag snart..Krmais

    2009-06-04 | 17:06:31
    Bloggadress: http://lenahammarfjall.blogg.se/

Kommentera inlägget här: