lugnistormen

Nu är det allvar....

Kategori: Allmänt

Jaha, då var det måndagmorgon och den årliga släkt/kusinträffen avslutad. Det blev ett rejält manfall, tyvärr. Men vi som kom hade det kul och bra iallfall.
Själv har jag inte varit med sen 2001, av olika anledningar,. Så det var extra kul att vara med i år, men extra trist att så många fick förhinder. Hade velat träffa allihopa ju.

Det blev såklart lite tävlingar...


Tipspromenad - vanns av Katarinas lag, Hövdingen tog ledningen direkt!

Lag Drosbacken, med El Pippo i spetsen. 

Osug, sug i dig saften med ett sugrör fullt av hål - vanns av oss :o) Duktig Chrille!! Emma blev stark tvåa.


Här har vi en till som sög i sig bra, dock helt utom tävlan ;o)


Benstark, kläm ihjäl en ballong med knäna - vanns av Katarinas lag.
El Pippo fuskade och blev diskad, Katarina vann när vi fick sätta oss på ballongen!! Jag hann inte med, annars hade jag varit en klockren vinnare, jag med min "pondus"!!


Vem har längst? - El Pippos lag vann tack vare Jonny-boy

Man fick börja med att välja ett verktyg, sen fick man veta att man skulle skala ett äpple med det valda verktyget, och få till ett så långt skal som möjligt. Ove hade lite problem med sin "millimeterstock" eller vad han nu kallade den.


Fredde tävlade för Luddes lag, då alla i det laget visste vad det gick ut på och kunde ju inte vara med. Som tur var så vann han inte....men det gjorde dessvärre inte Micke heller :o(

Stövelkastning -  Vann vi!! 

Katarina kastade rätt bra faktiskt!


Simon fick iväg stöveln.....


Helén träffade visst huvudet!


Fredde spanar efter stöveln han nyss kastat iväg


Ett jäkla sug - Vanns av Katarinas lag
Man skulle stoppa in tamponger i kinderna och sedan dricka tre glas med saft på snabbaste tid. Min kamera var på laddning, ska få kort av Caroline sen.

Ja, så resultatet blev att Hatten hamnade hos Katarina i Skutskär i år, bild kommer på det med.
Men trollet, som Ludde hade lite svårt att lämna ifrån sig, det hamnade i Östersund hos mig :o) VIlket betyder att det är där vi ska träffas nästa år!!
Så boka in helgen v.29 för en tripp till Östersund:o)

Ludde med släkt-trollet

Sen var det dags för grillning


Efter det kubb

Jippi!!

Vi vann första omgången vilket gjorde grabbarna lite sura


Men sen kom de igen, med en fusktaktik....

...och, ja, de vann!





Det var fredagen det!

NU ska jag äta frukost innan jag blir sur. Mer om släktträffen senare.

Kommentarer

  • carroe säger:

    Ser redan fram emot vecka 29 :D

    2009-07-20 | 11:38:56
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/
  • Åsa säger:

    Jag skrattade så jag höll på att pissa på mig när jag såg bilden på owe och johnny...en tummstock...hhahahahahahaahahah

    2009-07-20 | 12:34:58
  • carroe säger:

    Låter bra det. Skickar mina till han då jag med, så ni får dom :D

    2009-07-22 | 00:52:46
    Bloggadress: http://carroe.blogg.se/
  • Anonym säger:

    ludde var gävlit full

    2011-04-24 | 21:55:23
  • Anonym säger:

    helen du träfa ju huvudet ludde var ju gävlikt full jag simon fick iväg den lånkt johnny van mot ove dom kärde äpplen johnny van han kärde öpp hella äpple

    2011-04-24 | 22:03:41

Kommentera inlägget här: