lugnistormen

Lördag i Göteborg

Kategori: Allmänt

Det var ingen höjdarnatt det här heller.... Fan om jag kunnat strypa dessa jävla ungdomar som festat HELA natten i rummet bredvid mitt! Jag köpte att de hade förfest, eftersom jag då fattade att de skulle gå ut så småningom. Det gjorde de, vid 00.30 ungefär. Då la jag mig tillrätta och somnade kanske framåt 01.30....och vaknade med ett duns ungefär klockan 04.00 när de kom tillbaka. När klockan var 05.00 hade jag fått mer än nog, ringde receptionen som skulle göra något åt livet...Tjoho, klockan 06.00 blev det ganska tyst. Jag var sååååå jäkla arg!
Pratade med receptionen i morse och sa att om de har fest ikväll med ska jag ha ett annat rum.


Nu ligger jag här och de har party igen i rummet bredvid.....jag har satt på TVn ganska högt för att inte höra och irritera mig allt för mycket, men om det blir outhärdligt får jag ta och stå för vad jag sagt - kräva ett annat rum! Jag klarar inte av att vara vaken en natt till! Första, eller var det andra, natten var det en hund som ylade så man inte kunde sova och nu en jäkla massa ohyfsade ungdomar som skriker och gapar, för det är verkligen det de gör. De tänker definitivt inte på att det finns några andra människor här på hotellet.  Grrrrrrrrrrrrr

Jaja, idag har jag, efter att jag dragit mig upp ur sängen och släpat mig ner till frukost, tillbringat en hel del timmar här:


Himlans vad mycket affärer och grejer:o) Gick o gick o gick o gick, men inte hittade jag nånting som jag ville shoppa. Det betyder iofs att jag har lite pengar kvar som jag kan använda nån annan dag!! Jo, en grej köpte jag....en ängel förstås och hur söt som helst. Ska stå i mitt lilla änglaskåp där hemma.

Visst e den söt? Den längtar hem till de andra änglarna;o)

Vi käkade lunch på nåt Kina-hak i Nordstan, det var okej men inte mycket mer än så.
Sen blev det en promenad till hotellet, vila i ett par timmar (utan ett jäkla liv från dessa monster till ungdomar) och sen drog vi ner till Draken, Det är tydligen där högkvarteret för filmfestivalen är. Vi kollade in vilka filmer det var på tapeten i kväll....Snacka om att vi blev matta när den film som precis skulle börja just på Draken handlade om dysfunktionella familjer - precis det som vi behandlar i kursen vi går....Det kändes lite väl mastigt nu när vi ändå var lediga, så vi hoppade det och gick till en Grekisk restaurang och åt det godaste jag ätit på länge! Mums.... och gott vin till det....Mmmmmm

Nu är jag proppmätt, avklädd, tvättad, borstad, nypratad med barn, (snart)bloggad, trött, nöjd, slö, nyfiken och hoppas att jag får behålla dessa stämningar in i drömmarnas värld. Men med min tur får jag väl inte sova i natt heller.....
Men då kanske jag blir så arg att jag stampar på nån....


Natti natti

Kommentarer

  • Sandy bell (otte) säger:

    Mähh.. är nog dig jag ärvt mitt ängla samlande av då :=) PuSS

    2009-02-01 | 13:17:21
  • Mia säger:

    SANDY: Jaså samlar du med? Vad kul! Pusselipuss

    2009-02-01 | 17:22:16

Kommentera inlägget här: