lugnistormen

Två dygn sen sist

Kategori: Allmänt

Oj, jag har inte skrivit nåt på två dygn.... det är inte så att det inte hänt nåt, jag har bara inte haft tid att skriva.

Igår var jag och hälsade på Anneli och Elis. den lilla mysgubben har blvit så stor, och tre bissar har han i munnen:o) Det var jag som upptäckte den tredje!! Här är en bild när han var något mindre, men minst lika söt!

Nybadad och har på sig sin julklapp från mig!

Sen åkte jag hem för att lämna Ozzy och hämta lite prylar inför jobbnatten. Döm om min förvåning när ingen var hemma!! Klockan var ju bara 14.30 och Christian var inte bara vaken - han hade även lämnat byggnaden! Och han hade dessutom låst dörren - och jag hade ingen nyckel med mig.....trodde ju inte att jag skulle behöva det då han inte brukar vara uppstigen före 16..... Jaja, snabba ryck blev det, ringde Fredde som var hos en kompis (tur att han inte satt i ett klassrum, för då hade jag aldrig hittat honom) hämtade nyckeln, hem igen, lämna hund, hämta grejer och ner till jobbet! Kom bara 3 minuter för sent! Japp, så snabbt går det när man har en racerbil ;o)


Sen tillbringade jag 20,5 timmar på arbetet..... det var helt ok men man kan nog ha roligare. Det är ingen rolig stämning där....vet inte vad det är, men det är nåt.
Och sen när jag skulle lägga timmar på schemat för nästkommande period, så fanns det i princip inga pass kvar..... undrar hur jag ska få till mina timmar?!?!?! Det löser sig säkert.....har eventuellt en lösning på G...Håll tummarna för att det funkar!!

Idag har jag, efter jobbet, varit på badhuset med Lena. det var jättehärligt. Vi badade, bastade, solade och bubblade, och självklart pratade vi en hel del! Måste göras om!! På torsdag nästa vecka tror jag det blir!
Testade Aufguss eller Aufgass eller nåt sånt - det var en bastu där en kvinna stod och hällde etersika oljor (blandade med vatten) på de heta stenarna plus att hon viftade med en handduk. Det låter skumt men var jätteskönt och mysigt. För första gången i mitt liv klarade jag av att sitta i en varm bastu längre än 5 minuter! Annars sitter jag i en halvkall bastu med dörren öppen i max 5 minuter!
Kom hem vid 19-tiden efter 5 timmars blötläggning, och; Ja, jag såg ut som ett russin!!



Nu har jag suttit och lyssnat på gamla godingar på Spotify..... vad sägs om:


Eller:


Och många många fler låtar...... Jag bara älskar Spotify....kan sitta i timmar och bara komma i håg och lyssna :o)
Men nu ska jag sova lite!

Natti natti

Kommentarer


Kommentera inlägget här: