lugnistormen

Soffläge

Kategori: Allmänt

Hemma :o) Det är så skönt att äntligen vara hemma igen. Har varit borta i mer än 10 dygn....det är alldeles för länge det!

Sista kursdagen var också bra. den avslutades med att jag och M satt med en av ledarna och pratade om hur vi ska kunna gå vidare. För att få möjlighet att nu jobba med det här programmet hemma behöver vi planera en hel del. Söka pengar, och då självklart skriva ansökningar, snacka in det hos berörda, gå igenom hela materialet och göra det till "vårt"....... och en massa andra saker. Det ska bli så roligt och intressant och det här behövs verkligen för de mammor o barn som vi träffar på jouren! Tack till tjejerna på BOJEN i Göteborg som delat med sig av sina kunskaper!

Men som sagt, det är jätteskönt att vara hemma, det har varit tuffa dagar då vi inte bara lärt oss att använda programmet för mammor o barn utan vi har också själva gått igenom programmet. Många tuffa insikter.... mycket att bearbeta och förstå om sig själv, och framförallt saker jag vill förändra för att kunna må riktigt bra. Japp, nu ska här sållas, sorteras och förändras ;o)

Kom hem sent igårkväll, landade 22.20 tror jag det var, helt slut!
Trevligt var att faster Hiiina (Nina) med Mark och barnen var med på samma plan. Jätteskoj att träffa dem igen, men en supertråkig anledning. De är ju här nu pga att Bertil gått bort och allt som är runt det. Hoppas ändå att vi ska kunna träffas nåt under tiden och ha lite mysigt!
SÅ på flygplatsen stod självklart hela Leijonklanen och väntade in Australienborna, ja Fredde väntade lite på mig med. Micke o Ozzy var också där, och de väntade på mig! Kul!

Idag är det stora slappardagen. Jag har knappt kommit upp ur soffan, bara för att äta och kissa, gäller både mig o Ozzy. Jag måste ju kliva upp för att han ska kunna kissa med...
Måste nog ta mig i kragen och göra en insats snart då det inte finns nåt att äta i kylen och jag har lovat bjuda Micke på en försenad födelsedagsmiddag i dag....... Men då måste jag först duscha...och det känns såååå jobbigt!
Hur kan jag ha blivit så slö? Kanske smittar från barn till förälder?!?! Vad tror ni?

Städa är också nåt som jag borde göra, Chrille hade plockat undan och diskat, men inte städat nåt mer - för han hade ju inte stökat till nåt!! Alla dammtussar som ligger överallt hade han tydligen inte sett.... eller så menar han att han ju inte lagt dit dem?!?!

Åsså tvätten.....en stor resväska full med smutstvätt. Orkar inte....

Soffan är skön :o) Mat kan jag beställa (läs:Pizza) dammtussarna finns kvar i morrn och likaså tvätten. Ingen ska väl lukta under mina armar heller??? Och gör nån det får de väl skylla sig själv!

Ligger kvar här ett tag till.....

See ya!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: