lugnistormen

Plask

Kategori: Allmänt



Då har jag varit på vattenjympa! Jisses vad skojigt, men svårt. Trodde inte att det skulle vara varken så kul eller jobbigt.
Och, det bästa av allt, här var det inte bara jag som såg "dum" ut!!

Det var nån skolklass i badhuset samtidigt och de stod på torra land och gjorde samma övningar som vi  gjorde i vattnet. Det gick betydligt enklare för dem, kan jag säga. Och de skrattade åt oss en hel del....
Sen var det två kids som var i bassängen och de dök ner under vattnet och när de sen kom upp igen skrattade de gott - undrar om de kollade in alla dallrande rumpor?
För det dallrade, det ska ni ha klart för er! Som t.ex när man skulle slå med öppna handflator på skinkorna, varannat slag så var rumpan inte där..... den hade som flutit ut till en oformlig massa av det första slaget... Det är svårt att förklara men det kändes inte gött! Den, rumpan alltså, hade ingen styrsel, den bara fladdrade omkring och kändes som den var gjord av gelé.
Och har ni känt av några svallvågor neröver i Sverige så kan det komma sig av att jag twistade i vattnet. Det kan vara så att det även kan komma eftersvallningar under ett par dagar....

Efter förnedringen i bassängen så njöt jag o Lena av att bubbla, basta och relaxa igen. Störthärligt!
För dig som inte varit på badhuset i Östersund och speciellt relaxen rekommenderar jag ett besök! Aufgussen är helt underbar!
Jag kommer iallfall att göra ett nytt besök, även på vattenjympan!


See ya!

Kommentarer

  • Carina säger:

    Hmmm...tsunami-varning i Stockholmstrakten alltså? fnissfniss

    2009-02-22 | 19:58:23

Kommentera inlägget här: