lugnistormen

Velig till tusen

Kategori: Allmänt

Japp, då var jag hemma igen då. Har jobbat inatt, och inte sovit så speciellt bra. En av de boende hade kräkts i går, så han sov tydligen en hel del under dagen vilket gjorde att han inte var så trött under natten.....
Jaja, till sist somnade han iallafall och jag fick  några timmars sammanhängande sömn.

Anställningsintervjun, eller vad man kan kalla den, gick bra igår. Det är klart att jag får tjänsten om jag vill ha den, och det var iofs nog redan klart igår innan mötet med....men man ska ju inte vara så kaxig attt man tar nåt för givet.
Det är också en gruppbostad men den ligger närmre mitt hemma och så har de dagtäckning. Det gör att jag kommer att vara hemma fler kvällar, och det känns jättebra! Samt att Fredde kan komma förbi och säga hej om han vill!
Övriga skillnader är att de, på det nya stället, jobbar enligt grundschema. Det är både bra och dåligt tycker jag.....men om de är schyssta och kan byta pass med varandra så är det nog mest positivt. Tycker att schemaläggningen, när man har tvättstuge, tar så mycket tid och energi samt att det alltid är någon/några som blir besvikna för de får ta slasken.
Och sen, inte att förglömma, så har det nya stället 13 brukare mot 5 där jag är nu..... Hur kan det vara sån skillnad?? Förstår nu att vi har det jäkligt slappt på vår arbetsplats!
Det kan också vara positivt, att man har mycket att göra menar jag. Arbetspassen går ju betydligt fortare om man har nåt att göra än om man sitter och väntar ut klockan, eller hur?
Jag ska iallafall fundera över helgen, men jag tror att det är ganska klart att jag kommer att eventellt kanske ta det nya tror jag ganska säkert att jag ska göra kanske eventellt helt klart...... Jo, det blir nog så! Kanske..... Jo, jag har bestämt mig egentligen.....tror jag.... Fan, kan ingen säga vad jag ska göra?!?!!?
Jag kommer nog att ta det nya, det är för mycket som är "dåligt" med det ställe jag är på nu, och det gör att jag inte kommer att trivas där riktigt bra.... Det har inget med mina gulliga kollegor att göra!! Bara så ni vet!

I helgen när jag och Lotta jobbade var vi ner till Storsjön en sväng. Det var såååå fint!



Trots att jag avskyr snö och kyla så tyckte jag att det var jättemysigt. Jag fick lite hopp och framtidstro när solen sken och man såg alla människor som var ute.
Men fan vad fort det försvann när det blev iskallt och sen började snöa igen :o( Bläääääää, för snö och kyla!

Nu står en hundpromenad på schemat, sen ska jag ut på nya upptåg - ska testa vattenjympa!! Haha, det kan sluta hur som helst!
Efter det ska jag och Lena relaxa och mysa igen :o) det ska bli så härligt!

Hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer

  • Lena säger:

    Det var såå härligt, ses på tisdag igen..Kramis

    2009-02-19 | 18:17:48
  • pippi säger:

    TA DET NYA JOBBET. punkt slut.

    kram

    2009-02-19 | 23:44:02

Kommentera inlägget här: