lugnistormen

Lite sen morronfika

Kategori: Allmänt

Godmorgon!
Sov ganska länge idag, skönt! Har ju inte sovit i min säng på länge så det var riktigt härligt!! Ja, jag har varit hemma i två nätter, men den första natten var visst min säng upptagen när jag skulle natta i den :o( Blev sur, men har lärt mig att välja mina strider så jag la mig i soffan och sov dåligt istället.

Snö, snö, snö....fy fan vad jag hatar snö! och grannjäveln från helvetet med! Han skottar fortfarande bara sin lilla del av vår gemensamma gång, trots att vi har ihärdigt skottat hela gången. Jag kan inte fatta varför??? Visst, jag har inga problem att skotta min egen del MEN jag tycker att det har med vanligt hyfs att göra liksom....det är ju inte så mycket att skotta... Nä, det här irriterar mig verkligen, men från och med nu ska jag sluta att lägga energi på det! Hmmmmmmmm......så, nu är det slut med att irritera sig på dumgökar ;o)
Men snön kommer jag alltid att irritera mig på, jag avskyr verkligen snö i såna här mängder! Göteborgarna klagade på sitt väder - Hallå!! Det var ju snöfritt och inte kallt!! Jag vill bo nånstans där det inte är snö 7 månader om året, och skulle jag mot förmodan längta efter snö kan jag ju alltid åka till Östersund och hälsa på. Här är det ju snö fanimej jämt!! Eller så kan jag åka till Idre! Där tror jag världens snölager är, det är där alla hämtar sin snö när de vill ha mer. De har nog vinter 100 månader om året ;o) Men det är ju bra för de som tycker om snö o kyla...eller hur Pippi??
Nä, skicka mig till en söderhavsö NU!!!


Dagens agenda ser ut som följer:

1. Fika klart
2. Hänga tvätt
3. Torka golv (Chrille dammsög igår)
4. Duscha
5. Rasta Ozzy
6. Skotta fram bilen
7. Försöka ta mig till Brunflo
8. Umgås
9. Hem igen
10. Rasta Ozzy
11. Laga mat
12. Sova

Vad ska ni göra idag?

Tjingeling!

Kommentarer

  • Barbro säger:

    Ha, ha! Kul med grannar! Skriv en arg lapp, det är alltid uppskattat! Om du vill ha inspiration, titta på www.argalappen.se, där finns mycket att fnissa åt!

    2009-02-08 | 12:27:42
  • Lena säger:

    Haha..Jag är så glad att du delar min ilska mot snööö...

    Min dag har varit att skotta, skotta, skotta..

    Nu ska jag få besök av dig..underbart,tack snälla..

    Sen ska jag dra mössan över ögonen och förtränga all snö

    2009-02-08 | 14:12:15
    Bloggadress: http://lenahammarfjall.blogg.se/
  • snö kvinnan säger:

    ja du Mia, nog fan har vi vinter här, typ över 1 meter, så vill du ha mera så kan vi köra upp ett lass hi hi och vi har då vinter ca 9 månader så klaga inte, jag vill följa med dig till söderhavet får jag det?

    kramisar

    2009-02-09 | 13:07:33

Kommentera inlägget här: