lugnistormen

Hello Monkey

Kategori: Allmänt

Nu har jag kommit "hem" från en middag på Hello Monkey med M, hennes brorsson och hans flickvän.
Det har varit jättetrevligt och supergott!


Det är en asiatisk restaurang, de beskriver själva sina smaker som en asiatisk-australisk fusion.
Maten var så god så att det mesta var uppätet när jag kom på att jag skulle ha fotat det.....  När vi hade nafsat i alla hörn på godsakerna såg det inte så aptitligt ut, därför lägger jag ut bild från hemsidan istället.
Vi åt Monkey Dim Sum, det är fyra olika smårätter(dumplings och rispapperrullar med fyllningar) med fyra såser och två olika sorters sallader, ris till det. Hur gott som helst! Vi provade också rå fisk (tonfisk)och rått kött (japansk råbiff)!! Fatta att jag åt det.... och gott var det!
Efterrätten var gudomlig, friterat choklad- och bananknyte med vaniljglass o rostat kokos. MUMS!!!!
Underbart gott vitt vin till maten och en härlig (tror jag den hette) Monkey Coffee till efterrätten.
Maten såg lite  ut så här


Jag rekommenderar å det starkaste att ni besöker denna restaurang om ni är i Göteborg!! Jag har nog inte ätit så gott på evigheter! Hemsidan är http://www.hellomonkey.net/

Nu ligger jag i bingen och är proppmätt, undrar hur mycket jag kommer att gå upp under dessa dagar.....
Ska försöka att sova nu, det är ju kurs i morgon igen. Ska bli riktigt roligt!
Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag:o) 

Natti natti

Kommentarer


Kommentera inlägget här: