lugnistormen

Fredag förmiddag och allt är lugnt....

Kategori: Allmänt

Har jobbat natt, varit ute med Ozzy och sitter nu i soffan och slappar och läser bloggar och annat matnyttigt på the internet.
Har också betalat räkningarna, det är lika trist varenda gång....tänk om avierna ändå kunde vara blommiga eller nåt. Då kanske det skulle kännas lite kuligare?!?!  Man måste försöka göra det tråkiga lite roligare, muntra upp det grå litegrann!Som jag som hatar fötter t.ex och därmed inte heller är så förtjust i strumpor - jag har nästan jämt färgglada, mönstrade strumpor! Allt för att pigga upp det trista, vettu!
Ja, nu är det ju inte så att det skulle vara en fröjd att betala alla räkningar bara de var blommiga.....men det skulle kanske bli liiiiiite roligare iallafall.

På mitt schema för idag står det överst - Packa för fjällresan, så det ska jag göra nu! Mycket grejer och många människor i liten bil...... Men finns det hjärterum så finns det stjärterum! Kommer säkert att se ut ungefär så här när vi äntrar Ottsjö i morrn.



När jag packat klart ska jag på utvecklingssamtal med Fredde. Det brukar inte vara några konstigheter, han är skötsam och duktig! Vad jag vet iallafall..... Jag trodde hela tiden att Chrille var det med.....men med åren har den ena sanningen efter den andra kommit fram i dagsljuset ;o) Vissa mindre smickrande måste jag säga....och det är han själv som berättat det. Men på det stora hela var han nog skötsam. Jag fick ju aldrig nån annan information från skolan. Duktig var han iallafall, det syns ju på betygen!
Så, så länge jag inte vet/hör något annat så är Fredde väldigt skötsam punkt slut . Och duktig är han med :o)
Det kan ju vara så att man är skötsam men ändå lite busig, hittar på lite sattyg och så, och det får man. Vissa saker ska inte mamma veta.... Iallafall inte innan de är preskriberat!

Senare blir det bio :o)


Jag bara älskade böckerna och hoppas att filmen är bra!!  Jag brukar ofta bli besviken på filmen om jag läst boken först, men hoppas att den här är bra.
När jag t.ex såg När lammen tystnar, blev jag jättebesviken. När jag läste boken så såg jag Jack Nicholson som Hannibal hela tiden....och sen när jag såg filmen var det Anthony som hade den rollen.....Hmmm jag tyckte att Jack gjorde den mycket bättre ;o) Fast han har ju inte gjort den nån annanstans än i mitt huvud....men det fattar jag liksom inte riktigt... Ja, jag är ganska knäpp! Filmen var jättebra  ändå, men tänk om Jack.....

Borde hinna att handla också....både till oss som ska till fjälls och till Chrille som ska vara hemma. Ska nog ta och väcka upp honom så han får följa med på butiken.
Dammsuga lite skulle inte skada..... Hänga tvätt....
Äh, va fan - jag gör lite kaffe och slappar en stund till! Jag jobbar bäst under press och stress, och där kommer jag att befinna mig om en timme eller så!

Ha det!

Å det här var mitt hundrade inlägg! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: