lugnistormen

Blötläggning?!

Kategori: Allmänt

Man kan tro att jag håller på att blötlägga mig som värsta sillen, och vem vet snart kanske jag löses upp och försvinner....

Jag var på badhuset igår igen!! Denna gången med brukarna på jobbet, men ändå! Här har jag knappt varit in på badet förut under mina 35 år som Östersundsbo och nu två gånger på två dagar! Och hör o häpna; Jag ska dit idag igen! Denna gången för att skriva in mig.... Step-In har ju öppnat ett gym där, de har vattenjympa och några andra klasser med. När man tränar där får man även tillgång till badet och relaxen, så jag kommer garanterat att hålla mig ren;o) Förhoppningsvis kommer jag att träna lite också så dessa ovälkomna kilon försvinner.

De som jobbar åt kommunen får alltså träna, bada o relaxa för en överkomlig månadssumma! Jag nappar och hoppas att det blir bra!

Att jag gör det här är lite svårt att tro även för mig....jag är inte den som visar mig i baddräkt - undrar om det har med åldern attt göra att jag nu inte direkt bryr mig?!?! Men den största anledningen till att detta inte är direkt Mia, så att säga, är att jag ar vansinnigt rädd för vatten. Jag duschar ju för fanken inte ens ansiktet, är livrädd att få vatten i fejan.... Jaja, det här är nog början på nåt nytt, nåt bra!! Jag kommer nog snart att dyka med ;o) (är förvisso ganska tveksamt, men vem vet....)

Jag har faktiskt börjat med fler saker de senaste åren, saker som jag förut inte vågat eller gillat.
Jag har skaffat hund - var livrädd för hundar förut och dessutom allergisk. Nu blev det en allergivänlig liten liten dvärgpudel, men ändå!
Jag har köpt och kör själv en bil - körde i princip ingenting, eftersom jag inte vågade, från jag var 19 år fram till hösten 2004. Tänker inte tala om hur många år det är, men det är MÅNGA!!
Avskydde allt som hade med ostar att göra - nu mumsar jag fint på Brie, Camembert och även en vitmögel ibland.
Oliver = döden - det tror jag fortfarande att det är, men när jag ändå av misstag äter en så tycker jag att oliver är ljuvligt gott!
Kaffe var ingenting för mig - men det blev det ungefär i samband med min 41-årsdag, skumt! Nu dricker jag flera kaffekoppar om dagen och älskar det!
Och just det ja, att jag skulle jobba med funktionshindrade var det nog ingen som trodde skulle ske. Men jag gör det och trivs kanon!!

Då är det dags för mig att dra då...måste bara kamma över gälarna, mejka över fjällen och sätta på mig nåt som döljer den begynnande stjärtfenan....


Bbbllllppppp blupp bllooopppp blllppplp

Kommentarer


Kommentera inlägget här: