lugnistormen

Fattar ni vad äckligt....!!!!!

Kategori: Allmänt

Vi var ju på Öland i en vecka. Och vad är Öland känt för mer än sina väderkvarnar, Solliden, raukar, fyrar, skördefest.....??? Jo, sina fästingar!!!
Kände av min lilla vovve varje kväll så att han inte skulle ha fått naturens djävulstyg på sig. Trodde att jag var noggrann men tydligen inte.... Helt plötsligt en dag när vi kommit hem låg detta äckliga, vidriga, sprängfyllda monster på golvet bredvid Ozzys bädd.

Fattar ni vad stor den var? Jag fick panik och ringde direkt efter Micke som fick komma hit och ta hand om äcklet! Hittade en till som satt fast på Ozzys ben, men den var något mindre.
 
Vilka äckliga jävlar!!

Blä blä blä för fästingar!! Och då hade jag ändå behandlat Ozzy med Frontline för att slippa dessa otyg!

Nä, huvva!
Både Chrille och jag fick också en varsin fästing som fattade tycke för oss. De togs dock bort ganska omgående så de han ju aldrig fastna för oss på rikigt!
Kan man utrota de äckliga varelserna? Vad gör de för nytta överhuvudtaget? Iiiihhhhh, jag drömmer mardrömmar om dem.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: