lugnistormen

Födelsedagar på moln

Kategori: Allmänt

Onsdag.....och jag är fortfarande skittrött efter helgens jobb. Var ju ledig i måndags, men med en massa trista "måsten" och roliga "vill" så blev det en fullspäckad dag och sen kväll då med. Alltså ingen vila på den lediga dagen och nu är det långa arbetsdagar igen. Ser verkligen fram emot att vara ledig i helgen, tre härliga dagar!!


Måndag ja, det var då jag blev fyrtiotre. Hade det jättemysigt och trevligt med en massa besök o fika! Fick blommor och presenter och mail o sms o telefonsamtal o hälsningar på Facebook!! Jisses, man kunde nästan tro att jag fyllde jämnt! 
Tack så jättemycket allihopa!! 

Nu ligger jag i soffan och har ont i huvet o magen :o( inge vidare..... och har ingen lust att gå på jobbet heller. Har P-möte 12-15 och sen jobbar jag till 21 ikväll. Det känns inte riktigt bra på den här arbetsplatsen. Kan inte förklara varför egentligen eftersom de flesta är trevliga, men det är något som gör att jag upplever det som ganska obehagligt. Jaja, vi får se hur det blir. Jag har bestämt mig för att bestämma mig (!), under Kreta-resan, hur jag ska göra. Alltså om jag ska stanna eller gå tillbaka till Västfjället. Kan ju inte kasta in handduken än, vill ge detta en chans.


                               Ååååååå nu är det bara 34 dagar kvar.


Måste erkänna att jag varenda dag går in på AMS och kollar på jobb NÅNANNANSTANS, likaså kollar jag in vad det finns för bostäder. Har kollat av Sundsvall, Nyköping, Stockholm och Uppsala för tillfället. Jag vill verkligen göra nåt annat. Förstår inte vad det är med mig, men det känns som en förändring är ett måste.
Vill ju inte dra upp barnen,eller Fredde är det väl som vill vara kvar, så att det inte blir bra för honom. Men samtidigt vill jag så gärna själv ha en förändring, göra något annat, se något annat, ge mig själv andra möjligheter. Jag får väl vänta några år till så kanske det inte är lika känsligt för Fredde och då kanske han rent av vill :o)
Jag kanske kan åka till Thailand som volontär några månader iallafall?!?!? Har funderat på det med, ska ni veta ;o)

Apropå fördelsedag..... idag skulle min mamma ha fyllt år, massor av år...... hmmmmm 82 stycken faktiskt! Oj oj!! Så jag säger Grattis till dig mor, där uppe i himlen!
Igår skulle min "moster" Ulla fyllt, hur många vet jag inte riktigt. Den 18 april skulle Bertil ha blivit 77 tror jag. Grattis till er allihopa, hoppas ni har/hade ett hejdundrande kalas där uppe bland molnen!!
Och ni får gärna komma o spöka lite för mig! Ni är såååå välkomna!

Näpp, nu är Lena på ingång för en liten morronkaffepratstund :o) Det ska bli kul!
Tjingeling på ett tag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: