lugnistormen

Popcorn

Kategori: Allmänt

Var på Dollars häromveckan och inhandlade en popcornskål. Ååååhhh vad jag har velat ha en sån!! och nu äntligen köpte jag en!! ;o)

Snygg va?

Väl hemma och sugen på popcorn bad jag Fredde poppa lite. Vi körde microvarianten. Han frågade "hur länge?" och jag svarade " tills det slutar poppa".
Det var inte tydligt nog...... När han kom med skålen såg jag att det steg upp rök ur den. Fredde gjorde världens grimaser och sa att det luktade skit. Äsch, sa jag, hit med skålen, det blev säkert bra.
När jag tittar ner i skålen ser jag att det glöder och pyr, springer in i köket och vräker ner skiten i slasken och spolar vatten.....
Resultatet:

Inte så najs....

Nu är pojken upplärd i den ädla konsten popcornspoppning så det kommer inte att bli fler såna här missöden.
Skålen är invigd och jag är nöjd o glad!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: