lugnistormen

Esse oportet, ut vivas, non vivere ut edas - Man bör äta för att leva, inte leva för att äta.

Kategori: Allmänt

När jag tittar in i mitt kylskåp så finns där mat för en familj på sisådär 7-10 personer. Vi är 3 stycken, och en liten hund. Varför kan jag aldrig vara måttlig när det gäller inhandling/tillagning av mat??

Och så här i juletid så är det ju inte direkt bättre.... Jag gjorde t.ex köttbullar idag på 1,5 kg älgfärs. Vem fan ska hinna äta upp dem?? "Lägg dem i frysen" - tänker ni nu.....men det går inte för DEN ÄR FULLPROPPAD!!

Hallå!! Man skulle kunna tro att jag fick svälta när jag var liten och försöker att ta igen det nu, men så är det inte. Jag har bara ingen vettig förklaring till mitt beteende. Jag kanske väntar krig och svåra tider?? Karina frågade mig faktiskt det häromdagen när hon tittade in i kylen.

Alltid när jag lagar mat så tycker jag att det ser så liiiite ut, så jag gör lite till. Det gäller speciellt potatis och pasta, men uppenbarligen köttbullar med ;o) Så är ni sugna på köttbullar är ni välkomna hem till mig!! Det kommer att bli några över, I promise!!
Jag har även fixat lite julmat på jobbet idag. Här kunde jag inte direkt "överdosera" eftersom det var en kollega som handlat ingredienserna. Och det var väl tur det!

Nu har lugnet infunnit sig här på Gruppbostaden. Maten är klar, granen klädd, brukarna hemma hos sig eller i säng, min säng bäddad och mitt te klart. Jag ska dricka ur det och glutta lite på TV, sen blir det natti natti för mig.
Klockan 12 i morrn får jag åka hem till mig och mina pojkar! Det ska bli mysigt!!

Snart kommer tomten :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: