lugnistormen

De omnibus rebus et nonnullis aliis - Om allting och lite till

Kategori: Allmänt

I morse skulle jag kliva upp tidigt och slå in julklappar och fixa julgodis. Jag klev upp tidigt, gick ut med vovven, sa hejdå till sonen som skulle till skolan och lade mig sen på soffan för att vila lite.....vaknade kl. 11 :o)
Då var det dags att äta lite, gå ut med vovven och sen fick jag storfrämmande.

Världens sötaste Elis med mamma Anneli kom och fikade litegrann.
Här ses Elis "fikandes" på bordet ;o)

Han fick dock även annat att äta på!!

Jag fick en jättefin blomma! Tack så mycket för den!!


När Anneli och Elis åkt hem och jag och Fredde ätit delikat blodpudding så satte jag igång med det jag skulle gjort i morse. Jag slog in några julklappar......har flera kvar till en annan dag. Sen blev det en stor sats med Rocky Road. MUMS!!! Och ca 100 st isnougat, också MUMS.

Isnougat är mycket godare än ischoklad. Prova att göra det nästa gång, man tar 1/3 choklad, 1/3 Odense nougat och 1/3 kokosfett. Jag brukar iofs ta något mindre kokosfett eftersom jag tycker att det är lite äckligt......

Och under tiden som jag slitit i köket har Fredde slitit på sitt rum.


Det är bra att vi har delat upp sysslorna här hemma ;o)

Nä nu är det dags för Bonde söker fru...... Ja ja, jag tittar på det *skäms litegrann*

Kommentarer


Kommentera inlägget här: