lugnistormen

Acti laboris iocundi - Efter avslutat arbete är vilan skön

Kategori: Allmänt

Japp, det är den :o)

Ligger i soffan och slappar en stund nu. Har jobbat i natt och var sen tvungen att stanna kvar ytterligare några timmar för att pyssla med schemat.
Sen varit på stan och hjälpt en kompis att välja glasögonbågar....kanske inte så jobbigt, men ändock.

Efter det kom ju faktiskt det jobbigaste jobbet av alla....snöskottning!! 
Snacka om att det snöat! Hur mycket som helst......och jag som INTE gillar snö :o(  inte ens när jag slipper skotta. 

Nä, nu är det sköööönt att bara ligga här en stund.....inte tänka på middag som behöver lagas, disk som ska diskas, hund som ska rastas, möte som ska åkas till.....glömma allt det och bara vila...
Näpp, det går inte! Nu har jag vilat klart och måste laga middag så jag hinner äta o plocka undan innan mötet börjar.

Ser verkligen fram emot pensionen.....då ska det bli skönt att vila.... i Spanien UTAN snöskottning!

Tror jag ska överraska mig själv med att göra en snöängel när jag kommer ut....då blir det ju lite positivt med snön iallafall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: